Hemingway'den...

"I was trying to write then and I found the greatest difficulty, aside from knowing what you really felt, rather than what you were supposed to feel, was to put down what really happened in action: what the actual things were which produced the emotions that you experienced * * * the real thing, the sequence of motion and fact which made the emotion * * * I was trying to learn to write, commencing with the simplest things."

1 Ocak 2011 Cumartesi

kırgınlık

dünyanın hüznü birikmiş gözlerime
kalır mı aklımda sözlerin
ya da hiç çıkmaz cınlar kulaklarım
hadi anlat bana oradan nasıl göründüğünü
pardon! unutmuşum sen gökyüzüne küsmüştün
barışmak için aldın beni hayatına
ama çabuk vazgeçmeyi öğretmişti hayat sana
çünkü vazgeçilmezler acı çektiriyor insana
ve zaman istedin vazgeçtin
o zaman geldiğinde nerede olurum bilemedim ama
artık yoktun kalbimde, kalbim bende yoktu
ben de bu şehirde değildim zaten
yazdıklarım da kırgınlığımdı sana dair..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder